Teenagers Story!


100% Copyright by Gadis Tanpa Nama
Powered by Blogger.
Heart Told Me That She Hurt :')


lately nie sha rasa sha banyak gila terkilan dan bermasam muka dengan tiba tiba . padahal sha tak bole buad macam tu . yelah , mana lah bole bermasam muka dengan kawan kawan kan . but entahlah , sha rasa sha nie such a useless friend ever . asyik mencari salah kawan kawan yang lain . asyik menuding jari and berprasangka buruk . teruk nya lah sha nie akhir akhir nie . dari manalah sifat sifat mazmumah nie datang . ya Allah , jauhkan lah sifat sifat keji ini dari diri ini .

ya Allah , kenapalah sha ta bole nak tahan dengan sifat sifat manusia around me ya Allah . sha sepatutnya sentiasa senyum bukannya bermasam muka bila something bad impact your life that time . you should smile even you been hurt by people that you love and you care the most . you should smile because itu kan ujian dari Allah . tapi sha pun manusia biasa . manusia yang tak boleh nak lari dari perasaan terkilan . terkilan dengan apa yang terjadi . bukan nak mengeluh dengan benda yang dah terjadi cuma terkilan dan sedih je . kenapalah kita di perlakukan sedemikian rupa .

benda yang i cant accept the most are when i ask one of my friend whether she is oke or not then dia buad dont know je . and muka pun ketat and masam je . awak tahu tak benda tu buad saya sangat sangat terkilan sangat sangat . alahaii , susah sangat ke nak cakap or senyum sikit . awak kena paham , saya nie manusia . bukan robot yang tak ada perasaan , yang tak ada perasaan sakit hati de perlakukan sebegitu . saya bukan mintak banyak pun . just mintak awak paham orang sekeliling awak je . people around you ada feeling jugak . not only you dear .

kalau awak ingat awak sorang je bole buad bad mood awak tu , semua orang bole buad jugak including me . tapi saya selalu hide sikap sikap saya yang macam tu . sebab saya tak nak drag mood saya . saya nak orang nampak saya selalu senyum , happy and selalu buat benda yang gila gila . serious bad mood hanya buad muka tu nampak hudus je . baik senyum . ada jugak faedahnya kan . even saya sedih pun saya suka senyum . entahlah , saya tak nak la orang nampak saya sedih . nampak kelemahan saya nanti . hehehe . 

so sila senyum selalu even awak rasa senyuman awak tu fake . mungkin awak rasa janggal awal awal nie . tapi bila awak dah selalu buad awak akan terbiasa . dan bila dah terbiasa semoga senyuman yang awak tu ikhlas yang lepas  tu . hehehe . senyum tu kan sedekah . so ikhlaskan diri untuk tersenyum :)

hurmm , lately nie hati rasa kosong . hati rasa macam rindukan sesuatu dan menginginkan sesuatu . tapi puas fikir , apa yang sha rindu ? apa yang sha inginkan ? benda yang sha pikirkan tu buatkan sha end up ta buad satu keje pun . huhuhu . apa sebenarnya bermain di fikiran ini  . huarghhh ~ tak suka bila di landa perasaan macam ni . mungkinkah Allah bagi perasaan itu supaya sha mengisikan kekosongan itu dengan bacaan ayat ayat suci Nya . mungkin jugak . sha pun manusia yang lalai . sepatutnya bacalah al quran tu sehari sehelai . nie tak . seminggu sekali baru nak baca . ya Allah , bertapa tak bersyukur nya hambaMu ni . sesungguhnya hambaMu ini adalah hamba yang lemah . semoga diri ini sentiasa di ingatkan oleh teman teman ku Allah . 

Ya Allah , semoga Kau tetapkan hati ku di kalangan orang orang yang beriman . semoga hambaMu ini sentiasa merinduMu , sentiasa berdoa padaMu , sentiasa bersyukur padaMu . terimalah cinta dari hambaMu yang sentiasa khilaf dengan dunia yang fana .



Older Post | Newer Post